1-бөлім. Жалпы ережелер
- «Қазақстанның азаматтық авиация қауымдастығы» заңды тұлғалар бірлестігі, бұдан әрі «Қауымдастық» деп аталатын, «Нұрсултан Назарбаев халықаралық әуежайы» АҚ және «TechnoAeroService» ЖШС бастамасы бойынша құрылған үкіметтік емес, коммерциялық емес ұйым болып табылады, және осы Жарғыда көзделген мақсаттар мен міндеттерді іске асыру үшін оның мүшелерінің еріктілігі, тең құқылығы, өзін-өзі басқару, заңдылық, есептілік және жариялылық негізінде әрекет етеді.
- Қауымдастық өз қызметін Қазақстан Республикасының Конституциясына, Қазақстан Республикасының Азаматтық Кодексіне, «Коммерциялық емес ұйымдар туралы» Қазақстан Республикасының Заңына, осы Жарғыға және Құрылтай шартына, Қазақстан Республикасының өзге де нормативтік актілеріне сәйкес жүзеге асырады.
- Қауымдастықтың толық атауы:
мемлекеттік тілде: «Қазақстанның азаматтық авиация қауымдастығы» заңды тұлғалар бірлестігі;
орыс тілінде: объединение юридических лиц «Ассоциация гражданской авиации Казахстана»;
ағылшын тілінде: association of legal entities «Civil aviation association of Kazakhstan».
- 4. Қауымдастықтың қысқартылған атауы:
мемлекеттік тілде: «Қазақстанның азаматтық авиация қауымдастығы» ЗТБ, «ҚААҚ» ЗТБ;
орыс тілінде: ОЮЛ «Ассоциация гражданской авиации Казахстана», ОЮЛ «АГАК»;
ағылшын тілінде: ALE «Civil aviation association of Kazakhstan», ALE «CAAK».
- Қауымдастықтың заңды мекен-жайы: Қазақстан Республикасы, 010000, Нұр-сұлтан қ., Есіл ауданы, Қабанбай батыр даңғылы, 119-ғимарат, пошта индексі 010000.
- Қауымдастық өз қызметін Қазақстан Республикасының барлық аумағында жүзеге асырады.
2-бөлім. Қауымдастықтың заңды мәртебесі
- Қауымдастық мемлекеттік тіркелген сәттен бастап Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасына (бұдан әрі мәтін бойынша – «заңнама») сәйкес заңды тұлға құқығына ие болады және өз қызметін Қазақстан Республикасының барлық аумағында және одан тыс жерлерде жүзеге асырады.
- Қауымдастық мүшелері болып табылатын заңды тұлғалар (бұдан әрі мәтін бойынша – «Қауымдастық мүшелері») заңдық және экономикалық дербестігін сақтап қалады. Қауымдастық өз қызметін жүзеге асыру нәтижесінде алған кез келген таза табыс заңдарда белгіленген тәртіппен құрылтай құжаттарында көзделген мақсаттарға пайдаланылады және оны Қауымдастық мүшелері арасында бөлуге болмайды.
- Қауымдастықтың мөрі, мөртабаны, бланкілері, дербес балансы, банк ұйымдарында, оның ішінде шетел валютасында есеп айырысу және өзге де шоттары, өз рәмізі, сондай-ақ жарғылық мақсаттар мен міндеттерді іске асыру үшін қажетті өз мүлкі мен қаржы қаражаты болады.
- Қауымдастықтың оқшауланған мүлкі болады, заңнамаға сәйкес өндіріп алуға болатын өзіне тиесілі мүлік шегінде өз міндеттемелері бойынша жауапты болады. Ол өз атынан мүліктік және жеке мүліктік емес құқықтар мен міндеттерді иемденіп, жүзеге асыра алады, сотта талапкер және жауапкер бола алады.
- Қауымдастық қосалқы кәсіпкерлік қызметпен өзінің жарғылық мақсаттарына сәйкес келетіндей ғана айналыса алады. Кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыру үшін Қауымдастық өздері үшін құрылған жарғылық мақсаттарға қол жеткізу үшін шаруашылық серіктестіктер құруға немесе осындай серіктестіктерге қатысуға құқылы.
- Қауымдастық өз мүшелерінің міндеттемелері бойынша жауап бермейді. Қауымдастық мүшелері оның міндеттемелері бойынша қауымдастыққа кіру кезінде төлеген жарналар мөлшерінде субсидиарлық жауаптылықта болады. Мемлекет қауымдастықтың міндеттемелері бойынша жауап бермейді, сол сияқты қауымдастық мемлекеттің міндеттемелері бойынша жауап бермейді.
- Қауымдастық өз қызметінің мақсаттары мен нысанасы туралы ақпаратты еркін таратады.
- Құрылтай құжаттарында немесе заңдарда белгіленген тәртіппен қауымдастық таратылған реттерді қоспағанда, Қауымдастық қызметінің мерзімі шектелмейді.
- Жарғы ол Қазақстан Республикасының Әділет органдарында тіркелген кезден бастап заңды күшіне енеді.
- Осы Жарғының барлық ережелері Қауымдастықтың барлық мүшелері үшін заңды түрде міндетті болып табылады.
3-бөлім. Қауымдастық қызметінің мақсаты мен пәні
- Қауымдастықты құрудың мақсаты заңды тұлғалардың қызметін үйлестіру, ортақ мүдделерін білдіру мен қорғау, сондай-ақ азаматтық авиацияны дамытуға жәрдемдесу үшін олардың бірлестігі болып табылады.
- Қауымдастық қызметінің пәні азаматтық авиация субъектілері қызметінің тәжірибесіне әлемдік тәжірибе жетістіктерін игеру және енгізу, сондай-ақ Қауымдастық мүшелерінің осы Жарғыда көзделген Қауымдастық мақсаттарына қол жеткізуге бағытталған қызметті жүзеге асыруына жәрдемдесу болып табылады.
- Қауымдастықтың міндеттері:
1) мемлекеттік органдармен, халықаралық және коммерциялық емес ұйымдармен және өзге де үшінші тұлғалармен өзара әрекеттестік кезінде Қауымдастық мүшелерінің мүдделерін білдіру және қорғау, сарапшылар мен жұмыс топтарының, комиссиялардың жұмысына қатысу;
2) азаматтық авиация субъектілерінің қызметін реттейтін заңнаманы, мемлекеттік бағдарламаларды және өзге де нормативтік құқықтық актілерді жетілдіру бойынша ұсыныстар мен ұсынымдарды талдау және әзірлеу, сондай-ақ заң жобалау жұмысына қатысу;
3) азаматтық авиацияны дамытудың негізгі стратегиялық бағыттары бойынша Қауымдастық мүшелерінің бірыңғай ұстанымын әзірлеу;
4) қазақстандық және шетелдік компанияларға, ұйымдарға, олардың бірлестіктері мен одақтарына Қауымдастық қызметінен туындайтын мәселелер бойынша ақпараттық және консультациялық қызметтер көрсету;
5) өзара және сыртқы ұйымдармен тәжірибе алмасуды ұйымдастыру, персоналды оқыту және біліктілігін арттыру;
6) халықаралық тәжірибені ескере отырып, азаматтық авиацияны дамытуға бағытталған түрлі семинарлар, форумдар, конференциялар, оның ішінде халықаралық конференциялар ұйымдастыру және өткізу, сондай-ақ Қауымдастық пен оның мүшелерінің қызметін кеңінен жариялау;
7) баспа қызметін ұйымдастыру, Қауымдастық мүшелері мен Қауымдастық мүшелерінің кәсіби қызметін көрсететін журнал және газет өнімдерін шығару;
8) Қазақстан Республикасының заңнамасына қайшы келмейтін функцияларды жүзеге асыру.
4-бөлім. Қауымдастықтың құқықтары мен міндеттері
- Қауымдастықтың келесі құқықтары бар:
1) мемлекеттік органдарда, Қазақстан Республикасының Үкіметі мен Парламентінде Қауымдастық мүшелерінің мүддесін қорғау, азаматтық авиацияның ағымдағы проблемаларына қатысты мәселелерді зерттеу, сондай-ақ осындай мәселелер бойынша ақпарат пен статистикалық деректерді жинау, өңдеу және тарату, оларды шешуге жәрдемдесу немесе заңнамаға сәйкес осындай мәселелерді шешудің тәсілдерін, рәсімдері мен әдістерін ұсыну;
2) мемлекеттік және мемлекеттік емес органдармен ынтымақтасуға; шарттар мен келісімдер негізінде олар үшін өзіне тапсырылған жұмыстарды орындауға; өзіне берілген өкілеттіктер мен функцияларды өз еркімен қабылдауға; қауымдастықтың мақсаттарын жүзеге асыру үшін қажетті кез келген құжаттарды, нормативтік құқықтық актілерді, құқықтарды, артықшылықтарды, жеңілдіктер мен басқаға берулерді алуға; заңнамаға сәйкес кез келген осындай құжаттардың, нормативтік құқықтық актілердің, құқықтардың, артықшылықтардың, жеңілдіктер мен басқаға берулердің талаптарын орындауға, пайдалануға және сақтауға міндетті. Бұл ретте, заңнамамен арнайы уәкілеттілерден басқа, Қауымдастықтың мемлекеттік органдардың ісіне, ал мемлекеттік органдардың Қауымдастық ісіне араласуына жол берілмейді;
3) басқа коммерциялық емес ұйымдарға, қауымдастықтарға және одақтарға кіруге, кез келген басқа заңды тұлғалардың қатысушысы (құрылтайшысы) болуға, құрылымдық бөлімшелер (филиалдар құрып, өкілдіктер ашуға), оның ішінде Қазақстан Республикасының шегінен тыс жерлерде;
4) Қауымдастықтың немесе оның мүшелерінің мүддесіне сай келетін қоғамдық және қайырымдылық шараларға қатысуға немесе қолдауға, сондай-ақ ұйымдар мен қоғамдардың жұмысына қатысуға құқылы;
5) азаматтық авиация қызметкерлерін көтермелеу, Саланы, Қауымдастықты дамытуға қосқан кәсіби үлесін бағалау және мамандықтың беделін арттыру мақсатында Қауымдастық мүшелерін көтермелеудің түрлі нысандарын, оның ішінде төсбелгілер түрінде белгілеуге; ;
6) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген кез келген өкілеттіктерді жүзеге асыруға құқылы.
- Қауымдастық міндетті:
1) Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасының және құрылтай құжаттарының талаптарына сәйкес әрекет етуге міндетті;
2) Қазақстан Республикасы заңнамасының, осы Жарғының және оған сәйкес қабылданған Қауымдастықтың ішкі құжаттарының талаптарын сақтауға;
3) Қауымдастық мүшелеріне өз қызметі туралы ақпаратты, соның ішінде Қауымдастық мүшелерінің жалпы жиналысының (бұдан әрі – жалпы жиналыс) хаттамаларын, Қауымдастықтың Үйлестіру кеңесінің (бұдан әрі – Қауымдастық кеңесі) отырыстарын және Қауымдастықтың басқа да құжаттарын ұсынуға;
5-бөлім. Қауымдастыққа мүшелікке қабылдау және одан шығу шарты мен тәртiбi. Қауымдастықтағы мүшеліктің түрлері.
- Қызметі Қауымдастық қызметінің мақсаты мен нысанасына қайшы келмейтін кез келген заңды тұлғалар, оның ішінде одақтар, қауымдастықтар, қоғамдық бірлестіктер, қорлар және басқа да коммерциялық емес және коммерциялық ұйымдар Қауымдастық мүшелері бола алады.
- Қауымдастықта мүшеліктің мынадай түрлері көзделеді: толық және қауымдасқан.
- Қауымдастықтың толық мүшелері жалпы жиналыста шешуші дауыс беруге құқылы, олардың өкілдері Қауымдастықтың басқару органдарына сайлануы мүмкін.
- Ассоциацияның Қауымдасқан мүшелерінің жалпы жиналыста кеңесші дауыс беру құқығы бар.
- Құрылтайшылар қауымдастық мемлекеттік тіркеуден өткен күннен бастап Қауымдастықтың толық мүшесі болады. Құрылтайшылардың Қауымдастықтың басқа нақты мүшелеріне қатысты басым құқықтары мен жеңілдіктері жоқ.
- Жыл сайынғы мүшелік жарналарды толық төлейтін Қауымдастық мүшелері оның қызметтерін тегін пайдаланады.
- Қауымдастыққа кіру. Қауымдастық мүшелігіне қабылдау Қауымдастық кеңесі төрағасының атына жазылған жазбаша өтініш негізінде жүргізіледі.
- Барлық кіретін мүшелер Жалпы жиналыс қауымдастыққа қабылдау туралы шешім қабылдаған күннен бастап 30 (отыз) күн ішінде жыл сайынғы мүшелік жарна сомасының 30% (отыз пайызы) мөлшерінде кіру жарнасын енгізуге тиіс. Соманың қалған бөлігі өтініш берушіні қауымдастыққа қабылдаған күннен бастап 1 (бір) айдан кешіктірілмей төленуі тиіс.
- Өтініш беруші Жалпы жиналыс оның кандидатурасын бекіткеннен кейін және кіру жарнасын төлегеннен кейін Қауымдастық мүшесі болады, содан кейін барлық құқықтарға ие болады және Қауымдастық мүшесінің міндетін атқарады, сондай-ақ Қауымдастық мүшесі атануға құқылы.
- Қауымдастыққа мүшелік шартына қол қойылған күн Қауымдастыққа кіру күні болып саналады.
- Жыл сайынғы мүшелік жарнаны төлеу тәртібі мен мөлшерін Жалпы жиналыс белгілейді. Жыл сайынғы мүшелік жарнаны төлеу тәртібін және оның мөлшерін өзгерту туралы шешімдер жалпы жиналыс осындай шешімдер қабылдаған күннен бастап күшіне енеді.
- Мүшелікті тоқтату. Мүшелік Жалпы жиналыстың шешімі бойынша мынадай жағдайларда тоқтатылуы мүмкін:
1) Қауымдастық мүшесінің Қауымдастық мүлкіндегі үлесті бөліп беру құқығынсыз заңнамада белгіленген тәртіппен Қауымдастық басқарушы директорының атына тиісті жазбаша хабарлама беру жолымен қауымдастықтан өз еркімен шығуы;
2) Жалпы жиналыстың шешімдерімен, Қауымдастықтың Жарғысымен және ішкі ережелерімен бекітілген өз міндеттерін дәлелді себептерсіз орындамау;
3) төлемге шот ұсынылған күннен бастап 30 күнтізбелік күн ішінде мүшелік жарналарды уақтылы енгізбеу;
4) Қауымдастықтың немесе оның мүшелерінің беделіне және/ немесе мүлкіне нұқсан келтіретін немесе зиян келтіретін әрекеттер/әрекетсіздіктер.
- Қауымдастық мүшелерін Қауымдастықтан шығару тәртібі:
1) Қауымдастық мүшесін жалпы жиналыс өткізілгенге дейін 7 (жеті) күнтізбелік күннен кешіктірмей, Қауымдастықтың атқарушы органы оны Қауымдастықтан шығару туралы жалпы жиналысқа осы мәселені талқылауға қатысу құқығымен мәселенің шығу себептері туралы жазбаша түрде хабардар етеді;
2) Қауымдастық мүшесі немесе оның заңды өкілі жалпы жиналыста дәлелсіз себептермен қатыспаса, оны алып тастау туралы шешім оның қатысуынсыз қабылдануы мүмкін.
- Қауымдастық мүшесі шығу туралы жазбаша өтініш берген күннен бастап бір ай өткеннен кейін кез келген уақытта Қауымдастықтан шыға алады. Қауымдастықтан шыққан немесе шығарылған кезде осы Қауымдастық мүшесі мүшелік тоқтатылған сәттен бастап екі жыл ішінде Қауымдастықтың міндеттемелері бойынша Қауымдастыққа кірген кезде өзі төлеген жарна сомасына бара-бар субсидиарлық жауаптылықта болады. Төленген мүшелік жарналардың сомасы қайтарылуға жатпайды. Осы ұйым өкілдерінің Қауымдастық органдарындағы өкілеттіктері ұйымның мүшелігі тоқтатылған күннен бастап тоқтатылады.
- Қауымдастық мүшесін шығару Қауымдастық мүшелерінің Жалпы жиналысының құзыретіне жатады. Қауымдастық мүшелігінен шығару үшін негіз болып табылады:
1) осы Жарғының нормаларын бұзу;
2) құпия ақпаратты жария ету;
3) қауымдастыққа айтарлықтай зиян келтіру;
4) күнтізбелік жыл ішінде көзделген мүшелік жарналарды төлемеу.
- Қауымдастықтың Жалпы жиналысында мұндай ұсыныс немесе іс-әрекет жазбаша түрде алдын ала рұқсат етілген жағдайларды қоспағанда, қандай да бір уақытта Қауымдастықтың атынан қандай да бір түрде әрекет етуге немесе Қауымдастықтың атынан әрекет етуге, мұндай ұсыныс немесе іс-әрекет берілген рұқсатқа қатаң сәйкес келген жағдайда, құқығы жоқ.
6-бөлім. Қауымдастық мүшелерінің құқықтары мен міндеттері
- Қауымдастық мүшелері:
1) осы Жарғыға сәйкес Қауымдастықты басқаруға қатысуға;
2) өз өкілдерін Қауымдастықтың органдарына ұсынуға;
3) Қауымдастық қызметінің пәні болып табылатын барлық мәселелер бойынша ұсыныстарды қарастыруға енгізуге, оларды талқылауға және шешім қабылдауға қатысуға;
4) Қауымдастықта бар іскерлік және коммерциялық ақпаратты толық көлемде пайдалануға құқылы;
5) бірінші талап етуі бойынша өткен Жалпы жиналыстардың шешімдерін, соңғы үш жылдың кез келгені үшін Қауымдастықтың жылдық есептерін, Қауымдастық кеңесі, тексеру комиссиясы мүшелерінің тізімдерін алуға;
6) Қауымдастық жұмысына қатысуға, Қауымдастық өткізетін іс-шараларға қатысуға құқылы;
7) Қауымдастықтың мерзімді басылымдарында мақалалар жариялауға;
8) Қауымдастық жұмысын жақсарту бойынша ұсыныстар енгізу;
9) дәлелді түсініктеме бере отырып, жылдық мүшелік жарнаны төмендету туралы ұсыныспен жүгінуге;
10) Қазақстан Республикасының заңдары, осы Жарғы және құрылтайшылық келісім-шартта бекітілген тәртіп бойынша Қауымдастық мүшелігінен өз еркімен шығуға;
11) Басқарушы директордан Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасына, Қауымдастықтың құрылтай құжаттарына сәйкес Қауымдастық мүшелерінің өз міндеттемелерін тиісінше орындауын талап етуге;
12) өзге де коммерциялық және коммерциялық емес ұйымдарға қатысуға (мүшелікке ие болуға) құқылы;
13) 5 күнтізбелік күн ішінде Қауымдастықтың Басқарушы дирнекторынан Қауымдастық қызметі туралы ақпарат алуға;
14) Қауымдастық мүшелерінің жалпы жиналысында дауыс беруге;
15) Қауымдастық мүшесінің Қазақстан Республикасының заңнамасымен тыйым салынбаған кез келген құқықтарын жүзеге асыруға құқығы бар.
- Қауымдастық мүшелері:
1) Қауымдастық Жарғысы мен Құрылтай шартының барлық ережелерін сақтауға;
2) мүшелік жарналарды Жарғыда не Жалпы жиналыстың шешімдерінде белгіленген мөлшерлерде, тәртіппен және мерзімдерде енгізуге;
3) Қауымдастықтың Жарғысы мен ішкі ережелерінде белгіленген Қауымдастық алдындағы өз қызметіне қатысу жөніндегі міндеттемелерін орындауға;
4) қауымдастықтың жалпы жиналысының атқарушы, бақылаушы және өзге де органдарының шешімдерін орындауға;
5) Қауымдастық қызметіне қажетті статистикалық мәліметтерді ұсынуға;
6) Қауымдастықтың ішкі және басқа құжаттамаларына сәйкес коммерциялық құпия болып жарияланған мәліметтерді жария етпеуге;
7) Қауымдастыққа оның қызметін жүзеге асыруына көмек көрсетуге міндетті.
7-бөлім. Қауымдастық мүшелерінің жалпы жиналысы
- Қауымдастық мүшелерінің Жалпы жиналысы (Жалпы жиналыс) Қауымдастықтың жоғары басқару органы болып табылады. Жалпы жиналыс Қауымдастық мүшелерінен немесе олардың мүдделерін білдіруге уәкілетті адамдардан тұрады.
- Жалпы жиналыстың негізгі функциясы – Қауымдастық құрылған мақсаттарды орындау.
- Қауымдастық мүшелері Қауымдастықты басқару бойынша өз құқықтарын Жалпы жиналыс арқылы жүзеге асырады.
- Жалпы жиналыс кезекті және кезектен тыс болуы мүмкін. Кезекті Жалпы жиналыс жылына кемінде бір рет шақырылады. Кезектен тыс жалпы жиналысты қауымдастықтың Басқарушы директоры өз бастамасымен немесе Қауымдастық мүшелерінің Жалпы санының кемінде оннан бір бөлігін шақырады.
- Қауымдастықтың жылдық қаржылық есептілігін бекітуге арналған Жалпы жиналыс кезекті қаржы жылы аяқталғаннан кейін үш айдан кешіктірілмей өткізілуге тиіс.
- Жалпы жиналыстың төрағасы болып Қауымдастықтың нақты мүшелерінің өкілдері қатарынан 3 (үш) жыл мерзімге сайланады.
- Жалпы жиналыстың жауапты хатшысы болады, ол Жалпы жиналысқа талқылауға шығарылған мәселелерді ұсынуды ұйымдастырады, қажетті құжаттаманың ресімделуін қамтамасыз етеді. Жалпы жиналыстың жауапты хатшысының міндеттерін Басқарушы директордың хатшысы (референті), ал ол болмаған кезде – жалпы жиналыс сайлаған өзге адам орындайды.
- Жалпы жиналыстың отырысы Жалпы жиналыстың барысы мен шешімдерін көрсететін хаттамамен ресімделеді. Хаттамаға жалпы жиналыста төрағалық етуші мен жауапты хатшы қол қояды, қауымдастықтың мөрімен расталады және атқарушы органның орналасқан жері бойынша сақталады.
- Қауымдастықтың барлық мүшелері (және/немесе олардың тиісті түрде уәкілеттік берілген өкілдері) алдағы Жалпы жиналыс туралы хабарламаны Жалпы жиналыс өткізілетін күнге дейін күнтізбелік 7 (жеті) күннен кешіктірмей алады. Қауымдастық мүшелеріне хабарламалар жазбаша түрде жасалады және толық күн тәртібі мен Жалпы жиналыста қаралатын мәселелерге қатысты барлық қажетті ақпаратты қамтиды.
- Үлкен тиімділікке қол жеткізу үшін Жалпы жиналыс жазбаша бюллетеньдерді электрондық пошта, факс арқылы жіберу және Қауымдастықтың атқарушы органының атына жазбаша жауаптар алу арқылы, сондай-ақ онлайн-кеңес режимінде сырттай нысанда өткізілуі мүмкін.
- Жалпы жиналыста хабарламада көрсетілген мәселелер қаралады және дауысқа салынады. Жалпы жиналыстың күн тәртібіне енгізілген мәселелерге қатысты Қауымдастық мүшелері Қауымдастықтың атқарушы органдарынан кез келген қосымша ақпаратты алуға құқылы.
- Күн тәртібіне енгізілмеген кез келген қосымша мәселелерді талқылау Жалпы жиналысқа қатысушылардың көпшілік даусымен мақұлдануға тиіс.
- Жалпы жиналысқа қатысу, егер заңдарда өзгеше көзделмесе, толық мүшелердің немесе олардың уәкілетті өкілдерінің кемінде 75% — ы (жетпіс бес пайызы) барлық мақсаттар үшін кворум құрады (бұдан әрі мәтін бойынша – «Кворум»). Кворум болмаған жағдайда, кейінгі Жалпы жиналыс өткізілмеген Жалпы жиналыстан кейін күнтізбелік 7 (жеті) күн ішінде шақырылады.
- Жалпы жиналыстың шешімдері мүшелік түрін ескере отырып, қауымдастық мүшелерінің қарапайым көпшілік дауысының негізінде дауыс беру арқылы қабылданады.
- Жалпы жиналыстың шешімі, егер оған жалпы жиналысқа қатысқан қауымдастықтың толық мүшелерінің кемінде жартысы дауыс берсе, қабылданды деп есептеледі. Дауыстар саны тең болған жағдайда, даулы мәселе бойынша осы Жалпы жиналыста кейінірек, бірақ сол күні өткізілуі мүмкін қайта дауыс беру (нақ сол немесе өзгертілген редакцияда) өткізілуі мүмкін.
- Жалпы жиналысқа Қауымдастықтың бір мүшесінен бірнеше өкіл бір мезгілде қатысқан жағдайда, дауыс беру құқығы олардың біреуіне ғана беріледі.
- Жалпы жиналыста жасырын да, ашық дауыс беруге де жол беріледі. Дауыс беру нысаны туралы шешімді Жалпы жиналысқа қатысушылар ашық дауыс беру арқылы қатысушылардың жай көпшілік даусымен қабылдайды.
- Жалпы жиналыстың айрықша құзыретіне мыналар жатады:
1) Қауымдастықтың Құрылтай құжаттарына өзгертулер мен толықтырулар енгізу, оның ішінде қауымдастықтың орналасқан жері мен атауын өзгерту, Қауымдастықтың Құрылтай құжаттарының жаңа редакциясын бекіту;
2) Қауымдастық қызметінің басым бағыттарын, оның мүлкін қалыптастыру мен пайдалану принциптерін анықтау;
3) Қауымдастықтың Президенті мен Басқарушы директорын сайлау және өкілеттігін тоқтату;
4) Қауымдастық Кеңесінің, Атқарушы органның және қауымдастықтың өзге де органдарының құзыретін, өкілеттілігін қалыптастыру және тоқтату тәртібін анықтау;
5) филиалдар, коммерциялық және коммерциялық емес ұйымдар құру, өкілдіктер ашу және басқа ұйымдарға қатысу;
6) Қауымдастықтың құрылымдық бөлімшелері, өкілдіктері мен филиалдары басшыларын қызметке бекіту, сондай-ақ, олардың өкілеттігін мерзімінен бұрын тоқтату;
7) Қауымдастық мүшелерін Қауымдастық қатарынан мәжбүрлеп шығару;
8) атқарушы органның қаржылық есептілігін ұсыну тәртібі мен кезеңділігін, сондай-ақ бақылау органының тексерулер жүргізу және олардың нәтижелерін бекіту тәртібін айқындау;
9) Қауымдастықтың жылдық қаржылық есебін бекіту;
10) Қауымдастықта құрылған қорлардың түрлері мен оларды қалыптастыру және жұмсау тәртібін айқындау;
11) Қауымдастықтың шығын сметасын (бюджетін) бекіту;
12) кіру жарналары мен жыл сайынғы мүшелік жарналардың мөлшерін және оларды төлеу тәртібін айқындау;
13) Президенттің Қауымдастық кеңесінің жұмысы туралы есебін бекіту;
14) Қауымдастықтың перспективалық жұмыс жоспарын бекіту; ;
15) Қауымдастықтың ережелері мен ішкі құжаттарын бекіту;
16) Қауымдастықты қайта құру немесе тарату туралы шешім қабылдау;
17) Қауымдастықтың тарату балансын бекіту.
- Жалпы жиналыс Қауымдастықтың атқарушы, бақылау және өзге де органдарының шешімдерін растау немесе күшін жою бойынша мәселелерді өз қарауына қабылдауға құқылы.
- Жалпы жиналыс осы Жарғыда оның құзыреті қалай белгіленгеніне қарамастан, Қауымдастық қызметіне байланысты кез келген мәселені қарауға қабылдауға құқылы.
8-бөлім. Қауымдастықтың Үйлестіру кеңесі
- Қауымдастықтың Үйлестіру кеңесі (бұдан әрі-Кеңес) өзіне берілген өкілеттіктер шеңберінде Қауымдастық қызметінің тиімділігін арттыру және үйлестіру мақсатында құрылатын консультативтік-кеңесші орган болып табылады.
- Қауымдастық Кеңесінің мүшелерін сайлау ұсынылған кандидатуралар бойынша жалпы жиналыста 3 (үш) жыл мерзімге жүзеге асырылуға тиіс. Қауымдастықтың әр мүшесінен кеңеске бір адам ғана сайланады. Кеңестің сандық құрамы 3 (үш) мүшеден кем болмауы және 7 (жеті) мүшеден артық болмауы тиіс.
- Ассоциация Президенті Кеңестің төрағасы болып табылады.
- Президентті Жалпы жиналыс Кеңестің қалған мүшелерін сайлаудан бөлек 3 (үш) жыл мерзімге сайлайды (қайта сайлайды). Президент лауазымына кандидатураны Жалпы жиналыста толық мүшелер ұсынады.
- Президенттің құзыретіне мыналар кіреді:
1) Қауымдастық мүшелерінің Қазақстан Республикасының мемлекеттік органдарында, Үкіметі мен Парламентінде, өзге де мемлекеттік және мемлекеттік емес ұйымдарда өкілдік етуі, Қауымдастық мүшелерінің атынан олардың ортақ пікірі мен мүдделерін білдіруі, сондай-ақ олардың қорғалуын қамтамасыз етуі;
2) Қауымдастықта корпоративтік жұмысты ұйымдастыру;
3) бұқаралық ақпарат құралдарымен өзара іс-қимыл жасау.
- Ассоциация Кеңесінің құзыретіне келесі мәселелер жатады:
1) азаматтық авиацияның жай-күйін, оның құрылымы мен серпінін талдау және талқылау негізінде Қауымдастық қызметінің негізгі бағыттарын айқындау, сондай-ақ даму үрдістерін болжау;
2) Қауымдастық қызметінің тиімділігін арттыруға бағытталған келісілген ұсыныстар мен іс-қимылдарды әзірлеу;
3) отырыстарда Қауымдастық мүшелерінің, мемлекеттік органдардың, комиссиялардың, комитеттер мен жұмыс топтарының жұмыс қорытындыларын талқылау.
- Қауымдастық жарғысында көзделген Қауымдастық кеңесінің сандық құрамы азайған жағдайда, жақын арадағы жалпы жиналыста Қауымдастық кеңесінің шығып қалған мүшелерінің орнына (бос орындарға орналасу үшін) сайлау өткізіледі.
9-бөлім. Қауымдастықтың атқарушы органы
- Басқарушы директор Қауымдастықтың жеке-дара атқарушы органы болып табылады.
- Басқарушы директор Қауымдастықтың құрылтай құжаттарында Жалпы жиналыстың айрықша құзыретіне жатқызылған мәселелерді қоспағанда, Қауымдастық қызметіне ағымдағы басшылықты жүзеге асырады.
- Басқарушы директор Жалпы жиналысқа кандидатурасын Қауымдастықтың толық мүшелері ұсынатын жалпы жиналысқа есеп береді.
- Басқарушы директорды Жалпы жиналыс 5 (бес) жыл мерзімге тағайындайды. Бір адам Басқарушы директор лауазымына ұсынылуы мүмкін және шексіз рет сайлануы мүмкін.
- Басқарушы директордың құзыретіне Қауымдастықтың басқа басқару органдарының ерекше құзырына жатпайтын барлық мәселелерді шешу жатады. Басқарушы директор Қауымдастық атынан сенімхатсыз әрекет етеді, соның ішінде:
1) Қауымдастықтың жалпы жиналысы шешімдерінің орындалуын ұйымдастырады;
2) Қауымдастық қызметінің негізгі мақсаттарына сәйкес оның қызметіне күнделікті басшылықты жүзеге асырады;
3) Қазақстан Республикасындағы, сондай-ақ шет мемлекеттердегі барлық мекемелерде, кәсіпорындарда және ұйымдарда Қауымдастықты білдіреді;
4) штаттық кестені бекітеді, еңбек ақы төлеу шарттары мен санын белгілейді, қауымдастықтың лауазымды тұлғаларын қабылдау, ауыстыру және жұмыстан шығаруды жүзеге асырады, оларға ынталандыру шараларын қолданады және тәртіптік жаза салады, олардың лауазымдық жалақылары мен айлықақыларына дербес үстемеақылар мөлшерін белгілейді, олармен еңбек шарттарын (келісім-шарттар) жасасады);
5) құрылымдық бөлімшелердің, филиалдар мен өкілдіктердің жұмысын үйлестіреді;
6) өз құзыретіне жататын мәселелер бойынша барлық жалдаушы қызметкерлердің орындауы үшін міндетті бұйрықтар шығарады және нұсқаулар береді;
7) бекітілген шығыстар сметасы шегінде мәмілелер жасайды, мәмілелер бойынша Қауымдастық өзіне қабылдаған міндеттемелердің орындалуын ұйымдастырады;
8) бекітілген шығындар сметасына (бюджетке) сәйкес Қауымдастықтың ақша қаражатына және басқа да мүліктеріне иелік етеді, несиелік ұйымдарда есеп айырысу және басқа да шоттар ашады, Қауымдастықтың банктік және басқа да қаржылық құжаттарына бірінші қол қою құқығына ие;
9) Қауымдастық атынан сенімхаттар береді;
10) бухгалтерлік есепті және өзге де есептілікті жүргізуді ұйымдастырады;
11) қолданыстағы заңнама мен осы Жарғыға сәйкес Қауымдастық қызметінің мақсаттарына жету және оның қалыпты жұмысын қамтамасыз ету үшін қажетті кез келген басқа әрекеттерді жасайды;
12) сотта талапкер және жауапкер бола алады;
13) Қауымдастықтың құпия ақпаратына жататын мәліметтер тізімін анықтау.
- Жалпы жиналыстың шешімі бойынша Қауымдастықтың Басқарушы директорының құзыретіне басқа да мәселелер енгізілуі мүмкін.
- Қауымдастықтың басқа қызметкерлері Басқарушы директор белгілеген құзырет шегінде әрекет етеді.
10-бөлім. Қауымдастықтың бақылау органы
- Жалпы жиналыс жай көпшілік дауыспен тағайындайтын құрамында 3 (үш) мүшесі бар тексеру комиссиясы бақылау органы болып табылады.
- Тексеру комиссиясы әрбір қаржы жылының қорытындысы бойынша Қауымдастықтың қызметіне және қаржылық есептілігінің дұрыстығына аудиторлық тексеру жүргізуі тиіс, оның нәтижелері Қауымдастықтың жылдық бюджетін Жалпы жиналыс бекіткенге дейін Қауымдастықтың барлық мүшелеріне беріледі.
11-бөлім. Ассоциация мүлкі
- Қауымдастық әртүрлі негізде сатып алынған мүліктің иесі болып табылады. Айналымнан алынған заттарды қоспағанда, Қауымдастықтың меншігінде Құрылтай құжаттарында және осы Жарғыда көзделген қызметті жүзеге асыру үшін қажетті кез келген мүлік болуы мүмкін.
- Қауымдастық мүлкінің қайнар көздері:
1) құрылтайшылардан (қатысушылардан, мүшелерден түсетін түсімдер);
2) ерікті мүліктік жарналар мен қайырмалдықтар;
3) заңнамада белгіленген жағдайларда тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді өткізуден түсетін түсімдер (кіріс) ;
4) акциялар, облигациялар, басқа да бағалы қағаздар мен салымдар (депозиттер) бойынша алынатын дивидендтер (табыстар, сыйақы (мүдде));
5) Қауымдастық мүшелерінің кіру жарналары;
6) Қауымдастық мүшелерінің жыл сайынғы мүшелік жарналары;
7) заңмен тыйым салынбаған басқа да түсімдер.
- Қауымдастыққа оның мүшелері берген мүлік Қауымдастықтың меншігі болып табылады. Қауымдастық мүшелері өздері Қауымдастықтың меншігіне берген мүлікке, соның ішінде мүшелік жарналарға құқығын сақтамайды.
- Мүшелік жарналар ақшалай (ұлттық және шетел валютасында) нысанда енгізіледі. Жалпы жиналыстың шешімі бойынша мүшелік жарналар ақшалай емес нысанда мүлікті, сондай-ақ ақшалай бағасы бар Қауымдастық мүшелерінің мүліктік және мүліктік емес құқықтарын беру арқылы енгізілуі мүмкін. Жарнаның ақшалай емес нысанының құндық бағасын тиісті мүліктің немесе құқықтың нарықтық құнын негізге ала отырып, осы жарнаны жасайтын мүшемен келісім бойынша Қауымдастық кеңесі жүргізеді. Қауымдастық мүшелерінің жарналарын төлеу тәртібімен белгіленген тәртіппен берілген мүліктің және/немесе мүліктік құқықтардың кейіннен нарықтық құнының өзгеруі осы жарналарды бағалаудың өзгеруіне әкеп соқпайды.
- Қауымдастықтың мүлікке келесі құқықтары бар:
1) Қауымдастық мүлкі тек құрылтай құжаттарында көзделген мақсаттар үшін ғана пайдаланылады және оның мүшелері арасында, соның ішінде Қауымдастық мүшелігінен шыққан немесе шығарылған кезде де бөлінбейді;
2) Қауымдастық, егер мұндай мәмілелерге құрылтай құжаттарында немесе заңдарда тыйым салынбаған болса, өз меншігіндегі мүлікке қатысты кез келген мәміле жасай алады;
3) Егер Қауымдастықтың атқарушы органы орынды деп санаса, Қауымдастық үшінші тұлғаларға қаржылық қолдау көрсету үшін жүгіне алады. Қауымдастық қауымдастыққа заңды немесе жеке тұлғалар келісім-шарт негізінде берген мүлікті пайдалануға құқылы;
4) Қауымдастық Қауымдастықтың құрылымдық бөлімшелері (филиалдар мен өкілдіктер) мен басқа да органдар мүлкінің меншік иесі болып табылады. Қауымдастықтың құрылымдық бөлімшелері мен басқа да органдарының берілген мүлікті пайдалану және басқару жөніндегі өкілеттіктері Қауымдастық бекіткен тиісті ережелермен анықталады.
12-бөлім. Филиалдар мен өкілдіктер
- Қауымдастықтың Қазақстан Республикасының және басқа мемлекеттердің аумағында өз филиалдары мен өкілдіктерін ашуға құқығы бар.
- Қауымдастықтың құрылымдық бөлімшелері (филиалдары мен өкілдіктері) есептік тіркеуге жатады.
- Қауымдастықтың құрылымдық бөлімшелерін (филиалдары мен өкілдіктерін) есептік тіркеу аумақтық әділет органдарында жүргізіледі.
- Филиалдар мен өкілдіктерге қауымдастық мүлкі беріледі және Жалпы жиналыс бекіткен ішкі ережелер мен ережелер негізінде әрекет етеді, осы Жарғыға сәйкес ақша қаражаты мен мүлікке өз бетінше, сенімхат бойынша билік етеді.
- Тіркеу кезінде Қауымдастықтың филиалдары мен өкілдіктері жоқ.
13-бөлім. Дауларды шешу
- Қауымдастықта жеке және заңды тұлғалармен, соның ішінде шетелдіктермен өз қызметін жүзеге асыру кезінде туындаған барлық даулы мәселелер Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасына сәйкес қаралады.
14-бөлім. Жарғыға өзгерістер мен толықтырулар енгізу
- Қауымдастықтың Жарғысына өзгерістер мен толықтырулар енгізу Жалпы жиналыстың айрықша құзыретіне жатады.
- Қауымдастықтың кез келген толық мүшесі, Қауымдастық Президенті, Басқарушы директор Жалпы жиналыстың қарауына осы Жарғыға өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы ұсыныс жасауға құқылы.
- Осы Жарғының 88-тармағында көрсетілген тұлғалар құрылтай құжаттарына енгізілетін өзгерістердің және (немесе) толықтырулардың жобасын Қауымдастық Президентіне жібереді, ол Қауымдастық мүшелерінің кезектен тыс Жалпы жиналысын шақырады.
- Қауымдастық Президенті күн тәртібіне өзгертулер мен толықтырулар енгізу мәселесін енгізеді.
- Осы Жарғыға өзгерістер мен толықтырулар Жалпы жиналыстың шешімі бойынша жалпы жиналысқа қатысқан қауымдастықтың толық мүшелерінің ¾ дауысының білікті көпшілік дауысымен енгізілуі мүмкін.
- Жарғыға енгізілетін өзгерістер мен толықтырулар олар бекітілген күннен бастап күнтізбелік бір айдан кешіктірілмей әділет органдарында мемлекеттік тіркелуге жатады.
15-бөлім. Есеп және есептілік
- Қауымдастық Қазақстан Республикасы заңнамасының талаптарына сәйкес қызметінің нәтижелері бойынша есепті жүзеге асырады, бухгалтерлік және статистикалық есептілікті жүргізеді.
- Қауымдастықтың қаржы жылы күнтізбелік жылмен сәйкес келеді.
16-бөлім. Қауымдастықты қайта ұйымдастыру және тарату тәртібі
- Қауымдастық Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасында көзделген тәртіппен қайта құрылуы мүмкін.
- Қауымдастықты қайта құру бірігу, қосылу, бөліну, бөліну түрінде жүзеге асырылуы мүмкін.
- Қайта ұйымдастыру кезінде Қауымдастықтың мүлкі, құқықтары мен міндеттері Жалпы жиналыста және қолданыстағы заңнамада белгіленген тәртіппен және шарттарда құқықтық мирасқорға ауысады.
- Қауымдастық Қазақстан Республикасының Азаматтық кодексінде және басқа да заңнамалық актілерде көзделген негізде және тәртіппен жалпы жиналыстың шешімі бойынша ерікті түрде және сот шешімі бойынша мәжбүрлеп қайта ұйымдастырылуы және таратылуы мүмкін. Тарату комиссиясын құру және оның қызмет ету тәртібі Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасымен реттеледі.
- Қауымдастық таратылған кезде оның меншігі немесе оны сатудан алынған қаражат оның мүшелерінің кірісіне айналдырыла алмайды. Қауымдастық қызметі тоқтатылған жағдайда оның мүлкі несие берушілермен есеп айырысқаннан кейін осы Жарғыда көзделген мақсаттарға жұмсалады немесе таратылатын Қауымдастық сияқты мақсаттарды немесе оларға жақын мақсаттарды көздейтін ұйымдарға беріледі.
- Қауымдастықтың таратылуы аяқталды, ал Қауымдастық бұл туралы бизнес – сәйкестендіру нөмірлерінің ұлттық тізіліміне енгізілген сәттен бастап өз қызметін тоқтатты деп саналады.
- Осы Жарғымен реттелмеген барлық басқа мәселелер бойынша Қауымдастық Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасын басшылыққа алады.